Friday, September 30, 2011

Amazing Apple Campus Revealed!!!

Helo, finally what I'm thinking for all this time, come out for real in the next few years to come. It's when Steve finally revealed the super amazing Apple campus yang terletak di bandar kelahiran Apple sendiri, Cupertino.

Reka bentuk rasmi telah pun dikeluarkan di mana lokasi bangunan terletak di bandar Cupertino, pinggir bandar Santa Clara County, california, Amerika Syarikat. Terletak pada plot berukuran kira-kira 708.200 m2, Ibu Pejabat baru ini akan menampung 13000 pekerja dalam satu bangunan. Turut dimasukkan dalam cadangan itu adalah 260.128 M2 pejabat, bangunan penyelidikan dan pembangunan,1000-kerusi auditorium, 27.870 kemudahan penyelidikan M2, dan loji penjanaan yang akan berkhidmat sebagai pusat sumber utama elektrik.
Dianggap sebagai bangunan mesra alam, reka bentuk sedia ada akan dihiasi landskap hijau dengan majoriti tempat letak kereta akan berada di bawah tanah untuk memberi ruang untuk 6,000 pokok asal dan rangkaian laluan kaki.

Sebagai ibu pejabat yang menggalakkan kerjasama dan komunikasi, bangunan ni telah direkabentuk dalam bulatan yang terdiri daripada empat tingkat di atas gred yang tidak terlalu tinggi, kombinasi yang sesuai dengan ketinggian pokok-pokok di sekeliling bangunan.
Can't wait to witness it! 















 

1 comments:

hyz said...

shantek la binaan dia....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons