Showing posts with label design. Show all posts
Showing posts with label design. Show all posts

Thursday, May 12, 2011

creative facebook profile page

Helo, Facebook symbolized relationship. Spice up your page a little bit and hopefully you'll get more buddy :p...here some of creative Facebook profile yang sempat gilaweb teroka...have a joy :p

customize facebook

customize facebook

customize facebook profile

customize facebook profile

01h Taylor Kwek 2

facebook profile customizer

Sunday, April 17, 2011

wheel of nutrition...cool plate!

Helo..Korang jaga pemakanan korang? Post kali ni gilaweb perkenalkan pada korang Wheel of Nutrition..Wheel of Nutrition adalah dining plate yang mengingatkan korang asas pengambilan makanan yang mengikut peratusan yang betul..The plate come with three types : Diet, Extraordinary dan supersize mengikut keperluan pengguna yang berlainan.

Direka oleh Hafsteinn Juliusson in collaborative with Joana Pais. Cool wei!









Saturday, April 16, 2011

Pray for japan...

When Japan was hit by 9.0 magnitude earthquake on March 11, the first thing yang gilaweb ingat hanyalah this is what Rasulullah has told us thousand years ago...Our prophet dah beri hint yang kita sebenarnya sudah berada di hujung dunia...Moment yang mana manusia sudah tidak lagi berfikiran waras meragut hasil perut bumi yang sememangnya sebagai paksi keutuhan bumi.

There's something yang kita boleh pelajari dari bencana di Jepun nih, iaitu korang akan melihat bagaimana bangsa Jepun yang begitu terkenal bangkit dari bencana nih dalam masa yang singkat...Just wait and see.. budaya diorang yang terkenal dengan sifat berusaha tanpa mengenal penat lelah bakal membangunkan semula negara matahari terbit nih..

For entry kali nih, gilaweb paparkan hasil seni Japan post-apocalyptic dari pelbagai artis serata Jepun..pray for Japan..

Tokyo in ruins, illustration by Tokyo Genso --

Rainbow bridge

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by Tokyo Genso --

Kabuki-za theatre, Ginza

Tokyo apocalypse, illustration by Tokyo Fantasy --

Mode HAL iKO Building, Shinjuku

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by TokyoGenso --

Poster 'The Book Of Eli' (Versi Japun : The Walker)

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by Tokyo Genso --

Tokyo Sky Tree

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by Tokyo Genso --

Haneda Airport

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by Tokyo Genso --

Osaka Street Scene

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by Tokyo Genso --

Hato Bus

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by Tokyo Genso --

Manneken pis Statue

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by Tokyo Genso --

Tokyo Tower

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by Tokyo Genso --

Yoyogi Station

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by Tokyo Genso --

Akibahara

Post-apocalyptic Tokyo, illustration by Tokyo Genso --

Shibuya

Tuesday, April 12, 2011

Seil bag : super creative x ingat!!

Helo, for those yang dah pernah tengok SEIL bag, I bet you'll instantly like it right? SEIL is actually stand for Save Enjoy  Interact Light when all together were mixed up for your cycling pleasure...Beg ni telah direka dalam 2 mode iaitu Driving mode dan Emotion mode menggunakan LED display (flexible PCB).

Driving mode membolehkan korang memberi signal kanan dan kiri semasa menunggang basikal melalui 'detachable controller'. Ini memudahkan pemandu lain melihat kemana korang nak pergi..While for the second mode, Emotion mode membolehkan korang visualkan cute emoticon sesuka hati korang..haha ( the sexiest part I think ). Cool!!























Kredit kepada pereka SEIL Bag iaitu Lee Myung Su, Park Guen Wan & Park Okhee yang telah memberikan dimensi baru berbasikal penuh kreatif dan inovatif...clap3! Jom tengok video SEIL bag yang superb nih...


SEIL bag by Lee Myung Su design lab from Ben on Vimeo.

Friday, April 8, 2011

awesome youtube ad : a hunter shoots a bear...creative!

I bet korang mesti dah tau pasal iklan youtube yang famous nih. Tak tau lagi? No idea? well,Gilaweb cerita sikit ok. Sempena Musim baru persekolahan (US only), pihak TIPP-EX - anak syarikat BIC (diorang nih femes sebagai pengeluar alatan menulis) telah bekerjasama dengan Youtube untuk menghasilkan iklan produk alatan TIPP-EX. Iklan yang dihasilkan begitu kreatif dan melucukan haha..tetapi sebenarnya ada mesej tersirat disebalik iklan nih..I bet korang boleh faham, Its all about to preserve nature wild life.

Jom kita tengok screenshot nih :

















Its all start with these hunter on his hunting season, brushing his teeth when















suddenly a bear came up from nowhere sniffing on his camp...



Berlaku sedikit argument ( dengan cameraman kot..haha ) samada nak tembak beruang tu atau tak..korang perlu memilih samada nak tembak atau tidak. Then (this is the twisting part )....



Akan keluar video sambungan dan hunter nih dengan tiba-tiba mengambil TIPP-EX corrector kat iklan sebelah



dan membuat pembetulan pada tajuk video tersebut.. yang menariknya pembetulan yang dibuat membolehkan korang menaip sebarang perkataan untuk menggantikan perkataan 'shoot'..contohnya



kalau korang taip 'labor day', maka akan keluar video yang berkaitan..lawakk tahap gaban!! hahaha.



Gilaweb try taip 'tickles' dan hasilnya...hahaha...korang try taip another word to see the result.

Tapi korang jangan lupa mesej yang gilaweb mention tadi ok...So, jom explore this amazing Tippex Youtube ad. Klik sini

Wednesday, February 16, 2011

Neave.com

Neave adalah sebuah web interaksi yang cukup mengujakan untuk dicuba. Anda boleh meneroka peta dunia sehinggalah kepada games. Kredit untuk Paul Neave yang memberi dimensi baru pada kegunaan web moden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons